O tom ako najlepšie začať s cvičením a vybrať si vhodnú športovú aktivitu, som sa rozhodol napísať krátky článok. 

Predtým ako začneš 

Musíš najprv zhodnotiť svoj zdravotný stav.  Ak máš problém s pohybovým systémom (chrbát, kĺby, svaly, šlachy),  v rodine sa objavili kardiovaskulárne ochorenia,  diabetes, máš problémy so srdcom, vek po 40-ke a všetko čo vyzerá na zdravotné obmedzenie, poraď sa najprv so svojim lekárom, prípadne fyzioterapeutom a až potom vyhľadaj trénera.

Prečo si sa rozhodol začať

Cvičenie nieje módnym trendom na jednu sezónu.  Je to životný štýl, ktorý ťa bude baviť a sprevádzať počas celého zvyšku života.

Čo si môžeš vybrať

Nestretneme rovnakého človeka a cvičenie by malo byť prispôsobené tvojmu zdravotnému stavu,  športovej minulosti a typu zamestnania.

Ak si viac do partie, tak určite „skupinovky“

Ak si sa rozohodol trénovať a tvoja športová minulosť sa ukončila na hodinách „telocviku“, určite by som začal tréningami, ktoré sú určené pre začiatočníkov. Byť na tvojom mieste, tak by som zavolal trénerovi, ktorý ti určite ochotne a rád poradí. Napríklad u nás si s ním môžeš dohodnúť krátku inštruktáž ešte pred začiatkom hodiny, prípadne individuálny tréning.

U nás si môžeš vybrať z ponuky:

  1. Funkčný tréning Basic – Pre začiatočníkov (Level 1)
  2. Funkčný tréning (Level 2)
  3. Brucho a zadok – iba pre ženy (Level 2+)
  4. TRX a Funkčný tréning – ideálny, ak máš sedavý typ zamestania (Level 3-4)
  5. Tabata – veľmi intenzívna hodinka (poraď sa s trénerom) (Level 4)
  6. Cross tréning (poraď sa s trénerom) (Level 4)
  7. Dračie lode (letný tímový šport)
  8. SM – Systém (fyziotréning)
  9. Cukrovinky čierny princ (prišlo mi to vtipné, ale asi som trápny :)

Ak ti viac sedí individuálny šport

Ak neoblubuješ skupinové lekcie, určite by som začal s aktivitami ako sú nordingwalking, beh, plávanie, in-line, cyklistika, fitness. Neváhaj  osloviť profesionálneho trénera. Po 2 – 3 hodinách sa už budeš vedieť zorientovať, naučíš sa  základom techniky a zistíš,  či je tento druh aktivity pre teba.

Výber si toho správneho trénera

Vyberať si môžeš z viacerých našich trénerov. Majú odlišný štýl trénovania a preto sa naše hodiny od seba mierne odlišujú a nebudeš mať pocit, že začínaš upadať do stereotypu. Majú odborné vzdelanie a majú za sebou aj aktívnu športovú kariéru.

Čo si obliecť

  • Športové tričko, trenky, ženy radi nosia športové legíny, v prípade dlhších vlasov gumičku
  • Športová obuv, najlepšie s tenkou podrážkou, hlavne aby boli čisté
  • Určite nepoužívajte silné deodoranty a voňavky. Celkovo hygiena je základ každého športovca a o to viac pokiaľ chodíte na skupinové lekcie.
  • Necvičte so žuvačkou. Nemajte na sebe retiazky, prstene a hodinky.
  • Prineste si uterák a vodu do flašky / sladené nápoje neodporúčam.
  • Prvá hodina je u nás vždy grátis.
  • Nezabudnite na úsmev a to je všetko čo potrebujete.

Maj svoj cieľ

Daj si meratelný cieľ. Dostať sa do nohavíc, šiat, ubehnúť 5 km, zaplávať 500 m (neskôr pridaj aj časový údaj). Číslo na váhe nepatrí medzi dobré ciele a dokáže v niektorých prípadoch skôr odradiť ako motivovať.

Ďakujem za pozornosť

Držím palce a verím, že článok ti trošku poradil sa zorientovať pred tvojím úspešným začiatkom. Najdôležitejšie je začať, ale potom! si vybuduješ kondičku, budeš vyzerať dobre, žiť štastne a zdravo, zbavíš sa stresu a spoznáš nových priateľov. 

Športu zdar športovče!

  • Text: Kondičný tréner BRAŇO LOBOTKA
  • Foto: Juraj Čičo

IMG-20170223-WA0001